Take My Heart
Nothing to compare with.
September 29, 2011 • 8:38 PM • 0 comments

Assalamualaikum.

Hari tu saya janji nak upload video tapi tak kesampaian pulak hajat tu. Internet slow lah kat kampung nie.

Kampung. Semua orang ada kampung. Saya, seorang budak bandar berhijrah ke kampung halaman selama sebulan. Nak cari duit poket. Hati sensitif memang macam nie. Semua benda nak terasa tapi yang ini memang saya terasa.

Ya, saya orang bandar. Orang bandar yang berhijrah ke kampung halaman demi mencari duit poket. Budak bandar kerja dekat kampung. Ada masalah dengan tu? Takde beza pun orang kampung dengan orang bandar. Dua-2 manusia. Bukan sorang binatang, sorang alien.

'budak bandar bukak tin susu pun tak reti'
'budak bandar mana boleh kena nyamuk'
'keluar dengan budak bandar memang macam ni'
'budak bandar mana reti buat kerja-2 kampung'
'kat bandar mana ada sawah'

Budak kampung harus ajar macam mana nak bukak tin susu guna cara manual. Budak kampung harus bagi petua nak elak kan di gigit nyamuk. Budak kampung perlu ajar budak bandar untuk menyesuaikan diri. Budak kampung perlu ajar budak bandar buat kerja-2 kampung. Budak kampung perlu bawak orang bandar jalan-2 pergi sawah. Maka, perbezaan sebegitu tak kan wujud walau sebesar hama.

Saya tak pernah bangga diri yang saya orang bandar. Saya berkawan dengan semua orang tak kira darjat, pangkat, keturunan, agama, kampung, felda. Saya tak pernah membezakan sesiapa.

Nothing to compare with. Okayy :)





|
It's Me


Nama diberi Sarah Nabilah. 22tahun bila dah 21 Dec. Bachelor of Science (Hons.) Hotel Management. Pink adalah feveret color Feel free to read, comment and follow. Thanks for your visit ;*



Awesome People
Inche Ijai | Fatin Liyana | Fatyn Bella | Fatin Suhana | Anis Syafira | Zack Zukhairi | Pyka Rahmat | Maria Elena

Qoute ♥

Gossip